Proces vytváření webové stránky je v každé firmě jiný. Každá webová stránka by přesto měla splňovat minimálně tato kritéria: správně zvolený vzhled a validní kód, přístupnost pro hendikepované spoluobčany, použitelnost a správná navigace na webu, jedinečnost obsahu a viditelnost pro vyhledávače.
Pokud by cokoliv z této pětice bodů chybělo, přicházeli byste o návštěvníky a tím i potencionální klienty, což jistě nechcete.
Design na míru
Co je kvalitní webdesign? Univerzální odpověď asi neexistuje, ale je alespoň známé, co kvalitní webdesign není.
Nestačí jen smíchat několik pěkných obrázků, které by snad měly vytvořit hezký vzhled webu. Při návrhu kvalitního webdesignu musí do sebe vše zapadat jako kostičky v puzzle, bohužel toto bývá často nejvíce opomíjená část.
Responsivní design
Chcete mít web, který se sám přizpůsobuje velikosti zařízení, ať již jde o běžný velký monitor, tablet, notebook, netebook či mobilní telefon? Ne, to není sci-fi, to je responsivní návrh vašeho designu.
Zjednodušeně to funguje tak, že váš web pozná, jaké rozlišení má váš prohlížeč a dle toho mu stránku zobrazí tak, aby vypadala a četla se co nejlépe.
Použitelnost a správná navigace
Pěkný web už máte, grafika se Vám líbí, ale… Ne každý pěkný web je totiž použitelný. Kvalitní webová stránka musí být dobře přehledná a dobře strukturovaná tak, aby návštěvník rychle a hlavně jednoduše našel požadované informace. Pokud tomu tak nebude, návštěvník pravděpodobně již více nepříjde.
Použitelnost webové stránky je založena na jenoduché a srozumitelné navigaci.
Přístupnost pro všechny návštěvníky
Zkuste se zamyslet, jak asi "vidí" a používá Vaše webové stránky nevidomý či jinak hendikepovaný kolega. Přístupnost je nejvíce opomíjená část webové tvorby.
Pojďme a podejme pomocnou ruku tam, kde můžeme, a neklaďme jim zbytečné překážky při procházení webu.
Viditelnost pro vyhledávače
Na internetu jste, ale nelze Vás najít? Pak jste vyhodili spoustu peněz na tvorbu webových stránek zbytečně. Dobrá nalezitelnost je klíčová pro úspěch Vašeho webu.
Hlavním prostředkem je SEO (optimalizace pro vyhledávače). Díky důkladné analýze společně najdeme nejideálnější řešení k přitáhnutí návštěvníků. Dalšími silnými nástroji, jenž vám pomohou s viditelností Vašeho webu, jsou SEM (marketing založený na vyhledávačích), link-building a mnoho dalších.
Redakční systém (CMS)
Pokud je splněno vše výše uvedené, pak jste udělali pro své návštěvníky maximum.
Je tedy na čase, abyste z nového webu měli také něco vy a ulehčili si tak svou práci – je na čase začít používat redakční systém. Výhody redakčního systému jsou v tom, že poskytuje rychlou, jednoduchou a levnou správu existujícího webu. Redakční systém, který používáme, splňuje nejvyšší nároky našich klientů i nás samotných. Je plně modulární, proto dostanete administraci na míru a nebudete platit za funkce, které nepotřebujete.
Minisite, Microsite – i malý web může hodně změnit
Ještě jste o microsite ci minisite neslyšeli? Opravdu ne? Vězte, že jde obvykle o malý a jednoduchý web, který má plnit svůj předem určený účel. Navíc zvyšuje povědomí o Vaší firmě, často zajímavou formou prezentuje Vaše produtky či služby a s dobrou propagací přitahuje pozornost nových zákazníků.
Nejčastěji jde o produktové weby k jejich lepší propagaci, či jednoduché prezentace pro malé firmy, ale může jít také o osobní stránky či blogy. Microsite je postaven na redakčním systému a má dobrou optimalizaci pro vyhledávače (SEO).
Kdy a k čemu microsite idelaně využít? Pokud například uvádíte nový produkt na trh, chcete předvést aktuální specifickou nabídku pro dané období (Velikonoce, Vánoce, Valentýn, prázdniny, …) či máte jinou časově omezenou akci.
Optimalizace pro prohlížeče
Určitě to znáte. Přijdete na nějakou webovou stránku u sebe doma a vše vypadá v pořádku. Přijdete za klientem, ale ten nemá stejný prohlížeč jako vy a Vaše webová stránka se rozhodí. Tu uteče obrázek někam jinam, tu přeteče text vymezenou plochu, tu se něco pro jistotu nezobrazí vůbec…
Právě pro Vás je určena optimalizace pro prohlížeče, kdy se postaráme o to, aby web fungoval ve všech běžných prohlížečích.